Monday, February 6, 2012

Habuk

Source: Google

Kasihan kau berhabuk
Tuan kau sibuk?
Tak juga
Kadang-kadang saja dia kalut

Selebihnya dia nganga di depan TV
Ada sikit masa dia hadap komputer
Layan sahabat handai di laman toot
Ada sedetik lagi dia bersilat di dapur

Biasalah dia tu kan…..
Oh begitu..habis, apa jadinya dengan kau ni?
Tak bengang ke dia biarkan kau macam ni saja?
Ada sikitlah….tapi aku tahu dia berusaha

Berusaha kau cakap?
Ya lah. Usaha.
Tapi….aku perasan dia dok sibuk je dengan kisah hidup orang lain
Ini laman rumah dia, saja jer dia biar berhabuk macam ni.
Kau jangan mengata tuan aku. Aku tau dia struggle.

Struggle?
Ya. Struggle. Kau reti struggle?
Struggle apa ke benda, menyibuk kat tempat orang lain semedang.
Ish…tu bukan namanya menyibuk. Itu ambil tahu. Prihatin jiran blogger.
Eh eh eh. Banyak alasan macam tuan dia juga!

Mana ada. Aku tau keinginan dia. Sebolehnya semua dia nak sebat letak dalam ni.
Habis tu? Kenapa tak buat?
Ada keinginan yang terbatas.
Pula….macam-macam!

Biarlah dia. Janji dia tak pernah abaikan aku. Ada saja dia datang melawat aku.
Ikut suka kau lah!
Aku kena bagi dia masa. Baru-baru ni dia sibuk benar.
Yalah tu! Entah apa-apa.
Sibuk betul…biarlah dia dan aku saja yang tahu. Hari ni aku tengok bukan main dia perah otak. Tu..nafas pun tak cukup.
Yalah! Yalah!
Kau tak suka, kau diam.
Okaylah! Ops.

Source: Google

No comments: